Wydajność stron internetowych jest szczególnie ważna zarówno dla pozycji witryn w wyszukiwarce, jak i User Experience, czyli doświadczenia użytkownika.

W internecie zwykle sięgamy po te strony internetowe, które już się ładują, a jeśli znajdziemy w Google witrynę, która zmusza do zbyt długiego oczekiwania, po prostu przechodzimy na drugą stronę. Wydajność strony internetowej zależy między innymi od jakości kodu źródłowego, a także jakości hostingu.

W trakcie audytu SEO specjaliści analizują i oceniają także wydajność witryn. Za pomocą narzędzi, takich jak GTmetrix, a także PageSpeed Insights można sprawdzić, jak szybko ładują się witryny, a także uzyskać wskazówki, jak poprawić wydajność. Wspomniane narzędzia oceniają witryny, co jest miarodajne i pozwala obiektywnie spojrzeć na ich szybkość ładowania się.


Zobacz związane z tym artykuły: https://wle.pisz.pl/kasy-fiskalne


Strony internetowe, które prezentują się niską wydajnością, mają wysoki współczynnik odrzuceń. Ten fakt wpływa z kolei na niższą pozycję w wyszukiwarce. Im gorsze statystyki notuje strona, tym gorzej dla jej pracy w Google.